Start2Tri! programma’s

Start2Tri! Light  
In deze vorm maken wij een persoonlijk trainingsschema. Dit schema loopt van zes april tot en met de triatlon waar je in september 2019 aan gaat meedoen. Het trainingsprogramma wordt opgesteld, nadat wij een intakegesprek met jou hebben gevoerd. Het trainingsschema wordt namelijk op basis van jouw trainingsmogelijkheden, niveau en belastbaarheid samengesteld. Het trainingsschema sturen wij jou 1 keer per twee weken toe per mail. Daarnaast hebben wij 1 keer per 2 weken een contactmoment met elkaar, zodat wij in staat zijn om een passend trainingsschema voor jou op te stellen. Uiteraard kun je tijdens het programma contact met ons opnemen op het moment dat er vragen en of opmerkingen zijn.

Start2Tri! All-in 
Dit programma is een intensieve programma waarbij we 1 keer per 2 weken samen trainen. Daarnaast nemen wij diverse testen af. Met de testresultaten zijn wij nog beter in staat om een passend trainingsschema voor jou te maken en om jouw progressie tijdens de periode in kaart te brengen. 

  • Het volgen van gezamenlijke trainingen
    Deze trainingen zullen plaatsvinden in Hengelo gld, Zutphen en Gorssel. Wij vinden een gevarieerd aanbod van trainingen belangrijk en daarbij hoort ook het trainen in verschillende trainingsomgevingen. Tijdens het selecteren van de trainingsomgeving hebben wij gekeken naar veiligheid, reisafstand, natuur en trainingsmogelijkheden. Tijdens de trainingen gaan we zwemmen, fietsen en hardlopen. De buitenwatertrainingen worden gegeven in het Bronsbergermeer. Daarnaast geven wij circuittraining en loopscholing. Deze vormen van trainingen zijn gericht op het verbeteren  van jouw conditie, kracht, core en techniek.
    De voorlopige planning: Agenda
  • Testen
    Om jouw beginniveau en progressie te meten zullen wij tijdens het programma diverse testen afnemen.
    • Bij het hardlopen nemen wij een tweetal Zoladztesten af. De Zoladztest geeft inzicht over jouw getraindheid in de verschillende hartslagzones. Aan de hand van de resultaten wordt inzichtelijk welke zone extra aandacht nodig heeft. We zien vaak dat de lagere hartslagzones onderontwikkeld zijn. Dit komt, omdat er vaak te hard getraind wordt. We willen de intensiteit van jouw trainingen gedurende het traject geleidelijk verhogen om je klaar te stomen voor de triatlon.
    • Bij het fietsen beginnen we met een test om jouw omslagpunt te bepalen. Dit doen je op je eigen fiets met een persoonlijke opdracht. Het resultaat van de test is je hartslag waarbij je nog net niet verzuurt. Deze test wordt buiten uitgevoerd op een ronde met weinig verkeer om het zo nauwkeurig mogelijk te kunnen bepalen. Later in het programma wordt een zelfde test uitgevoerd om te zien of jouw trainingsprogramma bijgesteld moet worden.
  • Screening 
    Ivar Schenk van Chiropractie Zutphen gaat individueel een aantal functionele testen uitvoeren. De resultaten van de testen geven ons een goede indruk van jouw mobiliteit, stabiliteit en bewegingscoördinatie. De resultaten zullen wij verwerken in het trainingsschema door bijvoorbeeld het aanbieden van specifieke oefeningen gericht op lenigheid en kracht.

Start2Tri! tarieven
Het tarief voor het programma Start2Tri! Light bedraagt € 24,95 per maand.
Het tarief voor het programma Start2Tri! All-in bedraagt € 54,95 per maand.
De genoemde bedragen zijn exclusief inschrijfgelden voor deelname aan de triatlon.

Voorwaarden voor deelname  
Om deel te kunnen nemen hebben we een aantal voorwaarden. Deze voorwaarden leggen wij op, omdat wij de risico’s op blessures, ongevallen en dergelijke willen beperken. Ons doel is namelijk om jou op een verantwoorde manier klaar te stomen voor de triatlon.  

De voorwaarden zijn:

  • Bij aanvang van het programma moet je gezond zijn. Als je daarover twijfelt vraag dan aan jouw huisarts of het verantwoord is om mee te doen aan het trainingsprogramma.
  • In het bezit zijn van de zwemdiploma´s A en B
  • Bij aanvang van het programma dien je één van de volgende onderdelen te beheersen met de daarbij behorende opgegeven afstand:
    • Je kunt 20 km aaneengesloten fietsen.
    • Je kunt 2,5 km aaneengesloten hardlopen
    • Je kunt 500 meter aaneengesloten zwemmend afleggen
Erwin vlak voor de start van de 5km in de vrije slag door Zutphen.